Men igår fick jag fylla på lite extra olja. På min motor finns det två skvallerhål, man ska ha båda öppna och trycka i oljan underifrån. När oljan kommit upp till det första skvallerhålet ska man skruva igen det och fortsätta fylla på tills oljenivån kommer upp till det andra. Jag hade bara fyllt till det första i höstas. Jag har investerat i en liten handpump som passar på oljeflaskan och i andra änden av slangen en gänga som passar där avtappningsskruven sitter. Detta gör att man kan fylla på utan att det kladdar för mycket.
tisdag 28 april 2009
Drevolja
När båten togs upp i höstas bytte jag drevolja, till min glädje såg den ut precis som den skulle. Den var inte grå/grumlig vilket hade betytt att det kommit in vatten i drevet, inte heller svart vilket är ett tecken på att packningar och lager slits onormalt. På avtappningsskruven sitter det en permanentmagnet som ska dra till sig ev. metallspån från växlarna, denna var också ren.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar